Pradžia Sveikata Nemiga: dažniausiai pasitaikančios priežastys

Nemiga: dažniausiai pasitaikančios priežastys

Nemiga – sutrikimas, kai žmogus negali užmigti naktimis. Jei užmiegama tai ir dažnai prabundama. Atsikeliama nepailsėjus ir visą dieną jaučiamas nuovargis.

Nors daugelį šių simptomų gali sukelti sunkesni sveikatos sutrikimai, nemiga dažnai yra kitų psichologinių problemų simptomas.

Dažniausiai nemiga yra lydima nuolatinio streso, netinkamo miego grafiko.

Netinkami, blogi miego įpročiai, psichinės ligos, tokios kaip depresija ir nerimas, fiziniai negalavimai ir lėtinis skausmas, vaistai, neurologinės problemos ir tam tikri miego sutrikimai.

Nepaisant priežasties, nemiga gali rimtai paveikti žmogaus gyvenimo kokybę.

Nemiga: ir net keletas jos rūšių

Yra keletas nemigos rūšių, įskaitant pirminę nemigą, antrinę nemigą ir tretinę nemigą.

Pirminė nemiga pasireiškia sutrikusiu paros organizmo ritmu.

O štai tretinė nemiga pasireiškia tada, kai ilgesniam laikui išbalansuojamas įprastas miego ritmas.

Nemigą dažnai sukelia lėtinis stresas, kuris ir vargina naktimis kuomet darosi sunku užmigti.

Antrinę nemigą gali sukelti sveikatos būklės pablogėjimas arba psichologinės problemos.

Taikant nemigos kognityvinę ir elgesio terapiją, pacientai dažnai mokomi atpažinti jų elgesio reakcijų modelius, dėl kurių ir trūksta miego.

Šiuos modelius galima pakeisti vartojant vaistus arba naudojant savipagalbos metodus, tokius kaip meditacija ir laipsniškas raumenų atsipalaidavimas.

Nustatyta, kad raumenų atpalaidavimas yra veiksminga technika, ir ji sėkmingai naudojama gydant įvairiausius miego sutrikimus.

Tokia atsipalaidavimo terapija yra efektyviausia, kai ji derinama su specialistais.

Kai kuriems žmonėms nemiga pasireiškia, atsirandant kitiems negalavimams, pavyzdžiui, bipoliniam sutrikimui.

Bipolinis sutrikimas būdingas gana dažnai pasireiškiančiais nuotaikų svyravimais (manija ar depresija).

Nustatyta, kad bipolinis sutrikimas glaudžiai siejasi su nemiga, mat ji pasireiškė dažniau žmonėms turintiems šį sutrikimą.

Nemiga: kiti jos veiksniai

Kai kuriems žmonėms nemiga atsiranda dėl sveikatos problemų. Kai kurios bendros sveikatos problemos, galinčios sukelti nemigą, yra lėtinės sinusų infekcijos, astma, diabetas ir hipoglikemija.

Su nemiga susiję sveikatos sutrikimai yra nutukimas, piktnaudžiavimas narkotikais ir alkoholiu, miego apnėja ir depresija.

Jei nemiga išsivysto kartu su kitomis sveikatos problemomis, paprastai geriausia gydyti sveikatos problemą siekiant pagerinti nemigą.

Lėtinė nemiga ir miego sutrikimai dažnai lydi vienas kitą. Miego sutrikimai apima obstrukcinę miego apnėją, neramių kojų sindromą, senėjimo sukeltą nemigą.

Dažnai pasitaiko psichologiškai pagrįstas miego sutrikimas, toks kaip nemiga, orientuota į stresą.

Nemiga yra miego sutrikimas dėl kurio kyla sunkumas užmigti nakties eigoje, dažnas prabudimas nakties metu ar ankstesnis nei planuota atsikėlimas ryte.

Prasta miego kokybė, per didelis stresas, didelis nerimo ar depresijos lygis ir kasdienio miego sutrikimai yra dažni veiksniai, galintys sukelti nemigą.

Nemiga sergantys žmonės dažnai negali nustatyti nuoseklaus ir stabilaus miego grafiko. Nemiga gali atsirasti ir sutrikus paros organizmo ritmui.

Paros ritmas yra vidinis žmogaus kūno laikrodis, reguliuojantis kasdienius biologinius ritmus, tokius kaip medžiagų apykaitos greitis ir paros ritmas.

Sutrikus paros ritmui, gali atsirasti rimtų sveikatos problemų, tokių kaip nutukimas, širdies ir kraujagyslių ligos, diabetas ir neurodegeneracinės ligos.

Miegas yra būtinas normaliam kūno funkcionavimui. Jo metu centrinė nervų sistema apdoroja visą dienos metu gautą informaciją, o dauguma organų ilsisi po fizinio krūvio.

Vidutiniškai žmogui kasdien reikia miegoti nuo 7 iki 9 valandų, ypač naktį. Sutrikus miego mechanizmui, dažnai pabudus ir sumažinus bendrą poilsio laiką, išsivysto nuovargis, sumažėja dėmesys ir susikaupimas.

Miego trūkumas neišvengiamai daro įtaką žmogaus psichinei būklei visos dienos metu.

Esant nemigai jau ryto valandomis – juntamas silpnumas, dirglumas ir nuovargis. Dėl per didelio mieguistumo sumažėja dėmesio koncentracija, sulėtėja mąstymo procesai. Žmogaus veikla ženkliai prastėja.

Norėdami nieko nepraleisti, sekite mus Facebook.

.

Komentuoti: